小職の旅行記 Juan's Travel Blog

★アジア中心の世界旅行写真ブログ。各国料理、機内食、ホテル、海外GSM携帯やGPRSによるインターネットも。★

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。
  1. --/--/--(--) --:--:--|
  2. スポンサー広告

ANAの特典航空券でモンゴルに行く(1)/Go to Mongolia by Air Tickets Awarded by NH (1)

チケット手配編
Reservation of Tickets


来年の1月までに使わないと失効してしまうANAのマイルが20,000マイルほどあるので、かねてから行きたいと思っていた極寒のモンゴルに年末行くことにしました。ANAのマイルでモンゴルに行けるのは唯一中国国際航空の特典航空券だけです。中国本土発着でエコノミー25,000マイル、ビジネス40,000マイル、ファースト60,000マイルです。日本発着で中国経由ウランバートル行きの設定はありません。
Now I have a portion of about 20,000 miles, which will be expired next January, in NH mileage club. So, I decide to go to Mongolia that is an extremely cold place at the end of this year by consuming the miles. The only tickets for Mongolia awarded by NH are those of Air China. The awarded tickets for Ulaanbaatar from the mainland China consume 25,000 miles for the economy, 40,000 miles for the business and 60,000 miles for the first. There are no awarded tickets for Ulaanbaatar from Japan via China.

しかし、モンゴルに行けると言っても、ウランバートル行きの便は唯一北京発着便だけなので、北京まで行く必要があります。今回日本から中国まではエコ割などの航空券を使って行こうと思っていたのですが、12月16~27日東京発のANAエコ割スタンダード北京行きは154,000~18万円近くもするのでちょっと躊躇していました。その一方で、12月22日~27日東京発のANAエコ割21WEB香港行きは68,000~78,000円と半額以下です。調べたところ、中国国際航空のウランバートル行きの特典航空券は深セン発でも大丈夫だということがわかりました。香港~深セン空港(正確には福永港)間には前回も使ったターボジェットというフェリーの航路があり、これに乗ると香港から深セン空港に1時間程度で行けます。こうなると折角なのでいろいろ欲も出てきまして、上海、広州、マカオにも行きたくなってしまいました。
The route to Ulaanbaatar that Air China operates is Beijing-Ulaanbaatar only. That means you have to go to Beijing to take a flight for Ulaanbaatar that Air China operates. I would purchase discounted air tickets from Japan to China and looked for them. NH's discounted tickets departing Tokyo for Beijing from 16 to 27 Dec. cost between 154,000 and 180,000 yen, which I hesitated to pay. On the other hand, NH's discounted tickets departing Tokyo for Hong Kong from 22 to 27 Dec. cost between 68,000 and 78,000 yen, which are less than a half price of those of tickets for Beijing. Then, I found that awarded tickets of Air China for Ulaanbaatar could include a ticket from Shenzhen. You can go from Hong Kong to the Shenzhen Airport by ferry called TurboJet that I took last time. I decided to go to Shanghai, Guangzhou and Macau in addition to Hong Kong, Beijing and Ulaanbaatar.

結局ANAの特典航空券予約デスクのおねえさんとも相談し、以下のような旅程でチケットの手配をしました(ターボジェットとバスを除く)。
1日目 NH911 成田18:40→香港22:50
香港泊
2日目 ターボジェット 九龍17:30→深セン福永港18:25
CA1361 深セン21:45→上海浦東23:45
上海泊
3日目 CA1516 上海虹橋18:35→北京20:30
北京泊
4日目 CA901 北京9:20→ウランバートル11:35
ウランバートル泊(4泊)
8日目 CA902 ウランバートル12:30→北京14:25
CA1309 北京17:45→広州20:40
広州泊
9日目 バス 広州→珠海(マカオ国境ゲート付近)
マカオ泊(2泊)
11日目 ターボジェット マカオ10:00→香港国際空港10:45
NH910 香港15:25→成田20:15
ピンク色は特典航空券
I discussed with NH's awarded ticket reservation desk, and then I booked the following tickets except for TurboJet and a bus:
Day 1 NH911 Narita 18:40 to Hong Kong 22:50
Stay in Hong Kong
Day 2 TurboJet Kowloon 17:30 to Shenzhen Airport 18:25
CA1361 Shenzhen 21:45 to Shanghai Pudong 23:45
Stay in Shanghai
Day 3 CA1516 Shanghai Hongqiao 18:35 to Beijing 20:30
Stay in Beijing
Day 4 CA901 Beijing 9:20 to Ulaanbaatar 11:35
Stay 4 nights in Ulaanbaatar
Day 8 CA902 Ulaanbaatar 12:30 to Beijing 14:25
CA1309 Beijing 17:45 to Guangzhou 20:40
Stay in Guangzhou
Day 9 Bus Guangzhou to Zhuhai (near the passport control)
Stay 2 nights in Macau
Day 11 TurboJet Macau 10:00 to Hong Kong International Airport 10:45
NH910 Hong Kong 15:25 to Narita 20:15
*Pink letters indicate the awarded air tickets.

今回北京は寝るだけです(笑)。なお、特典航空券は25,000マイルのエコノミーに15,000マイル足せばビジネスになるし、中国国内線のエコノミーは機内持ち込みの手荷物の置き場の壮絶な争いになることが予想されるので、40,000マイルのビジネスクラスにしました。でも、なぜか肝心の北京~ウランバートル間は往復ともビジネスクラスの設定がないと言われたので、エコノミーに甘んじました。
In this itinerary I am going to Beijing just to sleep there. You will get business-class awarded air tickets if you consume 15,000 miles besides 25,000 miles for economy-class awarded tickets. I paid 40,000 miles for the business class also because it is expected that it may be difficult to find places for carry-in baggage because most Chinese people carry their baggage in airplanes. Unfortunately I could not help choosing economy-class seats in the flights between Beijing and Ulaanbaatar because those flights did not have business-class seats.

↓旅行ブログランキングはこちら↓
Blog Ranking    にほんブログ村 旅行ブログへ

モンゴル・中国・香港・マカオ・広東のガイドブックはこちら
Guidebook for Mongolia, China, Hong Kong and Macau:
地球の歩き方 モンゴル 2005~2006年版
地球の歩き方 中国 2005~2006年版
地球の歩き方 香港/マカオ 2005~2006年版
地球の歩き方ポケット 香港 2005~2006年版
地球の歩き方MOOK 香港―美食と買物悦楽ガイド (2004-05)
地球の歩き方 香港個人旅行マニュアル
地球の歩き方 広州・桂林と華南 2004~2005年版
旅の指さし会話帳 モンゴル
旅の指さし会話帳 中国(中国語)
旅の指さし会話帳 香港
Lonely Planet Mongolia, 4th ed.
Lonely Planet China, 9th ed.
Lonely Planet Hong Kong and Macau, 11th ed.
Lonely Planet Best Of Hong Kong, 3rd ed.
Lonely Planet World Food Hong Kong, 1st ed.
Lonely Planet Hong Kong City Map, 1st ed.
Lonely Planet Mandarin Phrasebook, 5th ed.
Lonely Planet Cantonese Phrasebook, 4th ed.


バナー 10000024バナー 10000072
スポンサーサイト

テーマ:マイレージ - ジャンル:旅行

  1. 2005/11/26(土) 21:33:30|
  2. 航空・国際交通/Aviation & International Transportation
  3. | トラックバック/TRACKBACKS:0
  4. | コメント/COMMENTS:0

コメント/COMMENT

コメントの投稿/COMMENT POST


管理者にだけ表示を許可する/COMMENT ONLY TO ADMINISTRATOR

トラックバック/TRACKBACK

トラックバックURLはこちら/URL FOR TRACKBACK:
http://viajeymovil.blog22.fc2.com/tb.php/61-0d02f911
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

FC2Ad

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。